טקס "יום השואה הבינלאומי 2024" יצויין בטקס מרגש ומיוחד בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה בחמיישי 25.1.2024

  1. ראשי
  2. Events
  3. טקס "יום השואה הבינלאומי 2024" יצויין בטקס מרגש ומיוחד בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה בחמיישי 25.1.2024


לרגל "יום השואה הבינלאומי 2024" שיצוין ברבים ממדינות העולם בסוף חודש ינואר בשבת הקרובה (27.1.2024) תציין גם עמותת "יד עזר לחבר" יום חשוב וקדוש זה באירוע ובטקס מיוחד ומרגש לזיכרם של ששת המיליונים אחינו ואחיותינו קורבנות השואה שנרצחו וניספו ע"י הנאצים ועוזריהם. האירוע שהוקדם מיום שבת, ויערך אי"ה ביום חמישי בתאריך: 25.1.2024 ויחל בשעה: 14:00 ברחבת אנדרטת "יד לניצול" וב"מוזיאון השואה" שבמתחם העמותה ברחוב קסל 6 בשכונת הדר, בחיפה.

לקראת האירוע אמר הבוקר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "השנה, האירוע יתקיים בסימן הטרגדיה הנוראית שפקדה את מדינת ישראל עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" לפני למעלה מ-3 חודשים ב-7.10.2023 וייערך במעמד משפחות החטופים, ניצולי השואה, שגרירים וקונסולים של המדינות השונות, אישי ציבור, יחידות צה"ל, משטרת ישראל, כוחות ביטחון שונים, תלמידי בתי הספר ועוד, את הטקס ינחה העיתונאי ואיש חדשות 12 בטלויזיה גלעד שלמור.

עוד הוסיף סבג בהתרגשות בדבריו ואמר: "בכל העולם חיים כיום ב-90 מדינות קרוב ל-245,000 ניצולי שואה יהודים, כשכמחצית מהם, קרוב ל-122,500 ניצולי שואה חיים כיום במדינת ישראל. האנטישמיות מאז פרוץ המלחמה באותה שבת שחורה ב-7.10.2023 היא בדיוק אותה האנטישמיות שהביאה אז לשואה. דווקא, בימים אלה, אנחנו חייבים להעביר את זיכרון השואה מדור לדור. ניצולי השואה, מנסים להעביר לדורות הבאים לא רק את מה שקרה בשואה אלא את חשיבות ישראל, מאחר שאין לנו ארץ אחרת. אנחנו שומעים את סיפורי הדיירים היקרים שלנו לאורך השנים הרבות וחשבנו כיצד אפשר לשמר את הזיכרונות הקשים והמכוננים של דור השואה שהולך ופוחת וכמו – כן ובאופן ייחודי שיישמר לדורות. בימים קשים אלו, זיכרונות השואה כבר אינם נראים כה רחוקים לעם היהודי לצערנו. לאחרונה גם החלטנו להנגיש לצעירים וכמה שיותר את הזיכרונות של ניצולי השואה בדרך חדישה וגם עוצמתית וזאת באמצעות עדויות בהולוגרמות יחודיות של דיירי "הבית החם של ניצולי השואה" של העמותה. דוגמת עדותה המצמררת והמרגשת של ניצולת השואה יהודית הרשקוביץ מהונגריה בת ה- 96 ששרדה בגבורה אמיצה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ. עמותת "יד עזר לחבר" לא תעצור לרגע אחד, תמשיך ותסייע ותעשה כל שביכולתה על מנת להושיט יד ולעזור במאמץ הלחימה לניצולי שואה, קשישים, חיילי צה"ל באוויר, בים וביבשה ולכל כוחות הניצחון, כוחינו באחדותינו ורק ביחד ננצח ! ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן, ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".

 

תפריט
נגישות