שמעון סבג: "חבל ועצוב שאחד מכל שלושה ילדים יפתח את השנה ללא ציוד בסיסי, ב 1.9, עבור למעלה מ-600 אלף ילדים ההתרגשות מפתיחת שנת הלימודים תהיה מהולה בעצב גדול" * לקראת שנת הלימודים עמותת "יד עזר לחבר" תחלק אלפי ילקוטים ותיקים לילדים ממשפחות מעוטי יכולת

  1. ראשי
  2. Events
  3. שמעון סבג: "חבל ועצוב שאחד מכל שלושה ילדים יפתח את השנה ללא ציוד בסיסי, ב 1.9, עבור למעלה מ-600 אלף ילדים ההתרגשות מפתיחת שנת הלימודים תהיה מהולה בעצב גדול" * לקראת שנת הלימודים עמותת "יד עזר לחבר" תחלק אלפי ילקוטים ותיקים לילדים ממשפחות מעוטי יכולת

https://yadezer.org.il/%d7%aa%d7%99%d7%a7-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%99%d7%9c%d7%93/לקראת שנת הלימודים החדשה שכבר עומדת לה בפתח ותחל אי"ה בתחילת החודש הבא (שישי, 1.9.2023), בחמ"ל המבצעי של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה לא נחים לרגע כשלראשונה המבצע "תיק לכל ילד" יהיה השנה נרחב וחסר תקדים ! בימים אלה מנסה העמותה ועושה כל שביכולתה לגייס תרומות של אלפי ילקוטים חדשים מאובזרים שיחולקו ממש בימים הקרובים לילדים ממשפחות מעוטי יכולת, אמהות חד-הוריות ועוד. המיזם החברתי והפרויקט "ילקוט לכל תלמיד" הוא אחד מהפרויקטים החשובים והנחשבים כבר למעלה מ-3 עשורים לאחד מעמודי התווך ופרוייקט הדגל של עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג.

לפי נתוני דו"ח העוני האחרון מראה שהמציאות כואבת 32% מהמשפחות ו־41% מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. 943 אלף משקי בית בישראל חיים במצוקה כלכלית, 83% מנתמכי הסיוע מעידים כי אין באפשרותם לרכוש ציוד לימודי בסיסי וספרי לימוד לבית הספר. ככל שמתקרבת לה שעת השין של יום פתיחת שנת הלימודים החדשה הביקוש לילקוטים רק ממשיך מעצים וגובר, החמ"ל המבצעי והמוקד הטלפוני שהקים בחיפה במיוחד לנושא זה מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג כבר למעלה מחודש ימים לקראת שנת הלימודים החדשה כבר נערך מבעוד מועד וממשיך לעמול לילות כימים ויעבוד עדהשעות הקטנות של הלילה גם במילוי וחלוקת הילקוטים.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "חבל ועצוב לי מאוד שאחד מכל שלושה ילדים יפתח את השנה ללא ציוד בסיסי, ב 1.9, עבור למעלה מ-600 אלף ילדים ההתרגשות מפתיחת שנת הלימודים תהיה מהולה בעצב גדול. לצערי, הפערים החברתיים והכלכליים במשק בישראל רק הולכים ונפערים ויש משפחות רבות שידם אינה משגת לקנות אפילו ילקוט חדש לבית הספר. לצד תלמידים שיגיעו לבית הספר מאובזרים מכף רגל ועד ראש בסמארטפון חדש, במותגים, יהיו גם כאלה שילכו עם תיק ישן ומרופט, ריק מקלמר, כריך או בקבוק מים, הכל בשל מצוקה כלכלית קשה. כפי שנראה המצב כיום, אנחנו הולכים לראות יותר ויותר עניים חדשים, אנשים שהייתה להם פרנסה והיום אין להם, פתאום מידיי יום פונים אלינו למוקד הטלפוני של העמותה מאות אנשים חדשים לעזרה, כאלה שבכלל לא ביקשו עזרה אף פעם וגם מתביישים לבקש. אך לבד איננו יכולים לעמוד במעמסה הגדולה, אנו זקוקים לתרומה ולסיוע גם שלכם החברים".

עוד הוסיף נרגשות סבג בדבריו ואמר: "לצד תלמידים שיגיעו לבית הספר מאובזרים מכף רגל ועד ראש בסמארטפון וטלפון נייד חדש או במותגים, לצערי, יהיו גם כאלה שילכו עם תיק ישן ומרופט, ריק מקלמר, כריך או בקבוק מים והכל בגלל מצוקה כלכלית קשה. עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה עמלה עמותת "יד עזר לחבר" לילות כימים על פרויקט חשוב זה "ילקוט לכל תלמיד" כשלראשונה השנה גם היה נרחב וחסר תקדים. עמלנו בהכנת אלפי ילקוטים ותיקים שיחולקו ממש בימים הקרובים לילדים ממשפחות מעוטי יכולת ואוכלוסיות חלשות. כל מאודי הוא להעלות חיוך על פניהם של ילדים אלה. בשביל ילד ילקוט הוא לא רק אביזר לימודים, הוא מוטיבציה,מעמד חברתי וריגשי ואפשרות ללמוד בנחת – מה שיאפשר לו לא להיכנס למעגל העוני ולהיות שווה בין כולם. נתינה היא מסורת ומסורת היא נתינה, משפחות או הורים יכולים פשוט להגיע ולקחת תיקים חדשים, הם לא יצטרכו להזדהות או להציג מסמך כלשהוא ממשרד על מצבם הכלכלי, פשוט מאוד להגיע, לבוא ולבחור להם ילקוט או תיק שמתאים לילדיהם ואנו ניתן להם אותו ותמיד עם המון חיוך ! לצערי הרב עקב הביקוש העצום והפניות הרבות למוקד המבצעי של עמותת"יד עזר לחבר" וגם אליי אישית, פניות רבות שרק גוברות מיום ליום נאלצתי להתארגן בצעדי ענק לקראת מבצע חלוקת הילקוטים".

גם השנה אנו מחלקים את הילקוטים ולא רק את הילקוטים עצמם שהם תיקים אורטופדיים, איכותיים ביותר ותוצרת חברות מובילות בארץ, אלא גם את כל הכמויות האדירות של אלפי מכשירי הכתיבה בתוכם, בהם: מחברות, קלמרים, כלי כתיבה, דפדפות, סרגלים, עטים,עפרונות, טושים, מחדדים ומחקים ועוד ועוד ולמעשה כל הציוד הנדרש לכל תלמיד לבית הספר. ברצוני להודות מקרב לב לכל המתנדבים שעובדים ועומלים לטובת הצלחתו של פרוייקט ומיזם חשוב זה. ברצוני לאחל לכל התלמידים שנת לימודים פוריה ומבורכת והישגים מוצלחיםלכולם !".

בתוךכך יש לציין כי פעילות חלוקתם של הילקוטים והתיקים למשפחות מעוטי היכולת תבוצע גם השנה ותעשה בהתנהלות קפדנית ובדיסקרטיות עד לביתם של המשפחות כמו – כן היא תיכלול גם הקשבה לכל משפחה לצרכים שלה, בשאיפה לספק ולסייע לה ככל האפשר בדרכים שונות להורים שקורסים כלכלית.  עוד בנוסף לילקוטים והתיקים תחלק העמותה לילדים גם ביגוד חדש, צעצועים, משחקים ועוד.

רוצים גם אתם לתרום ולסייע לנו ולהיות חלק ממצווה חשובה זאת, אל תהססו התקשרו לטלפון 8602* בכל רגע, ותבואו על הברכה ! ניתן לתרום לעמותת "יד עזר לחבר" באמצעות כרטיס אשראי, להלן:https://secure.cardcom.solutions/e/xLNR

ניתן לתרום באמצעות "ביט", להלן: https://meshulam.co.il/quick_payment?b=b5edf125d91b75e44b093b1c3718e2a0

ניתן לתרום גם באמצעות "פייבוקס", להלן: https://web.payboxapp.com/?v=donation&donationId=47#/

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", יוסף הירש.

 

 

 

 

 

תפריט
נגישות